18 Şubat 2010 Perşembe

Teknoloji Sektöründe Neler Yaşanacak?

DVD'ler emekliye ayrılmayacak mı? Reklamcılık hangi platforma kayıyor, peki ya TV'lerin durumu ne olacak? Bakın bir şirketin araştırma raporu teknoloji sektörü için hangi öngörülerde bulundu.

Deloitte TMT (Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon) tarafından hazırlanan ve medya dünyasındaki olası gelişmeleri ele alan 2010 Medya Öngörüleri raporu bugün yayınlandı. Bu araştırmaya göre ısmarlama video (video on demand) işinde büyük gelir artışı beklenirken, DVD satışlarının ise bu yıl ikiye katlanması öngörülüyor. 2009'da 600 milyar dolar olan dünya reklam pastasında geleneksel reklamcılık ağırlığını korumaya devam ederken, bu pasta içindeki payı yaklaşık yüzde 10 olan online reklamcılığın 2010 ve sonrasında büyüme trendini sağlıklı bir şekilde sürdüreceği anlaşılıyor.

TV ve internet reklam kardeşliğine girişecek

Medya içeriğinin tüketimi açısından bu yıl yayıncıların programları ağırlığını koyacak. Bu içeriğinin tüketiminde TV yüzde 90 ile başı çekerken, işitsel medya içeriğinin ise yüzde 80 ile televizyonu izleyeceği tahmin ediliyor. 2010 yılında TV reklam pazarının 180 milyar dolarlık bir büyüklüğe erişmesi beklenirken, küresel online reklamcılığın ise yaklaşık 63 milyar dolarlık bir ciroya sahip olduğu tahmin ediliyor. Yapılan araştırmalar, TV'de veya web'de ayrı ayrı yayınlanan reklamların iki ortamda birden yer almasının izleyici üzerinde yüzde 47 oranında daha olumlu etki bıraktığını gösteriyor. DVD otomatları da 2010'un parlayan yıldızlarından. Geceliği 1 dolar gibi düşük fiyatlara sunulabilmesi ve kullanım kolaylığı nedeniyle bu cihazlar dükkanların kârını ellerinden alacak. Raporun diğer verilerine göre TV ve radyo yüzde 90 oranında eski popülerliğini devam ettirecek. Basılı medya ise kaybettiği pazar payını kazanmak için, online satış yöntemleri üzerinde yoğunlaşacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder