17 Mart 2010 Çarşamba

Canik Üniversitesi'nin temeli atılıyor

Karadeniz'in ilk özel üniversitesi olacak Canik Başarı Üniversitesi, nisan ayı içerisinde temelini atmaya hazırlanıyor.

Mütevelli heyeti üniversitenin yerleşkesinde inşası tamamlanan tanıtım ofisinde düzenlenen kahvaltıda bir araya geldi. Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz ve yardımcılarının da yer aldığı kahvaltı programında Başarı Vakfı Genel Başkanı Ahmet Gedikli, geldikleri noktada başkan Yılmaz ve yardımcılarından büyük destek aldıklarını ifade etti. Başkan Yılmaz ise "Şehrimize büyük değer katacak üniversitemizin kurulması ve tamamlanması için ulaşımdan altyapıya kadar her konuda elimden gelen desteği vereceğim."  dedi.

Samsun, Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nden sonra ikinci üniversitesine kavuşuyor. Nisan ayındaki temel atma töreninin ardından iki yıl içinde eğitim öğretimin başlaması planlanıyor. Başta mütevelli heyeti olmak üzere Samsun'da büyük bir heyecan uyandıran Özel Canik Başarı Üniversitesi, her kesimden destek görüyor. YÖK ve TBMM'den geçerek Cumhurbaşkanlığı'nda imza aşamasında bulunan üniversitenin mütevelli heyeti, Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz ile biraraya geldi. Yılmaz, üniversite kurulmasına katkı veren herkesi kutlayarak teşekkür etti. "Bu iş anonim bir iş ve herkesin katkısı var. Benim verdiğim destek çam sakızı çoban armağanı cesaretlendirme ve moral bakımındandır. Bunu küçük bir paye olarak önemsemiyorum." diyen Yılmaz, "Kentin Büyükşehir Belediye Başkanı olarak bu işe gönül vermiş insanları cesaretlendirmesi görevi bana düşüyordu. Ben başlangıçta bunu yaptım. Zaman içerisinde verdiğim manevi desteği maddi destek ile sürdüreceğim." dedi.

Samsun'da geçmişte zengin olan nice aileler bulunduğunu, ancak paylaşılan miraslarla bunların kaybolup gittiğine işaret eden Yılmaz konuşmasını şöyle sürdürdü: "Geleceğe taşınacak olan ve nesiller boyu bahsedilecek hizmetler bunlardır. Çünkü insanlık tarihi var olduğu sürece burada yavrularımız eğitim görecek. Bu işin ilk kahramanlarını onlar hatırlamayacak ama cenabı Allah biz öldükten sonra da burada yapılan hizmetleri bizim envanterimize ekleyecektir. Biz buna inanan insanlarız. Bundan iftihar ediyor mutluluk duyuyorum. Halkımızın da 'Acaba ne yapabilirim de benim de bu işte bir katkım olur' diye düşündüğünü tahmin ediyorum. Samsun'da herkes bunu duysa katkı vermek için sıraya gireceklerini tahmin ediyorum. Çünkü bunun sevabını yüreğinde hisseden herkes buna katkı verecektir. Burası bilim yuvası ve geleceğe götürecek yavrularımız burada yetişecek. Burada arkadaşlarıma cesaret vermenin ötesinde elimden geleni de yapmam gerektiğini biliyor ve bunun sözünü veriyorum."

Başarı Vakfı Başkanı Ahmet Giritli, bütün projeleri biten ve Cumhurbaşkanı tarafından imzalanmayı bekleyen üniversitenin 3.5 yıllık bir hayale dayandığını kaydetti. 'Düşleri olmayanların gerçekleri de olmaz' sözünü hatırlatan Giritli, "Hayallerimizdeki noktaya adım adım geldik. Şimdi bir hayalimiz daha var. Hür ve demokratik değerlere inanan insanlar yetiştirmek için 400 rakımlı bir yerde üniversite kuruyoruz. Samsun'umuza kuracağımız bu üniversite ile bilinçli nesiller yetiştirmenin yanında batıya giden beyin göçünü de geriye çevirmenin gayretini sunacağız." dedi. Kurulan üniversitenin geldiği aşamada Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz'ın önemli bir yeri olduğunun altını çizen Giritli, "Başta bize verdiği moral ve cesaret bu işin geldiği aşama için büyük anlam ifade ediyor. Bundan sonraki süreçte de başkanımızın yanımızda olması bize ayrı bir güç ve moral verecektir." dedi.

Başarı Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Yunus Bekdemir, ise yaptığı sunumda Canik Başarı Üniversitesi hakkında bilgi verdi. Üniversitenin eğitime başlaması ile başta Samsun olmak üzere Karadeniz bölgesine büyük katkı sağlayacağını belirten Prof. Dr. Yunus Bekdemir eğitim için Samsun'a gelecek öğrencilerin hem eğitim alanında hem de kentin ekonomik alanında gelişmesine vesile olacağını söyledi. Üniversitede okuyacak öğrencilerin yüzde 20'sinin burslu olacağı bilgisini veren Prof. Dr. Yunus Bekdemir, "Başta orta Asya ve Kafkaslar olmak üzere dünyanın değişik ülkelerinden gelecek olan öğrenciler aldıkları iyi bir eğitimle elde edecekleri donanım sayesinde her alanda iş yapabilecek." dedi.

Prof. Dr. Bekdemir, "Üniversitelerin en önemli eksikliklerinden birisi olan ARGE çalışmalarına ağırlık vererek sanayicimize katkı sağlamayı hedefliyoruz. Mühendislik dallarında okuyan öğrencilerimizin kendi alanlarındaki iş kolları ile yakın ilişki kurmasına ve buralarda pratik yapmasına ağırlık vererek hem alanlarında iyi yetişmelerini hem de sanayicinin beklentilerini karşılayabilecek vasıflara ulaşmalarını hedefliyoruz." şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder