9 Şubat 2010 Salı

4 Üniversitemiz Dünya Listelerinde

 Türkiye'den 4 üniversite, 200 ülkede 9 bin 200 üniversite arasında yapılan araştırmada, dünyanın en popüler üniversiteleri arasına girdi.

istanbul Teknik Üniversitesinden yapılan açıklamaya göre, 'Uluslararası Yüksekokul ve Üniversiteler' isimli şirket tarafından dünya genelinde 200 ülkedeki 9 bin 200 üniversite arasında internet ortamında tıklanma oranlarına göre araştırma yapıldı.

Dünyanın en popüler üniversitelerinin belirlendiği araştırma sonuçlarına göre, ABD'den Massachusetts Teknoloji Enstitüsü birinci, Stanford Üniversitesi ikinci ve Harvard Üniversitesi üçüncü oldu.

Türkiye'den ise istanbul Teknik Üniversitesi 33'üncü, Boğaziçi Üniversitesi 35'inci, Bilkent 40'ıncı ve Anadolu Üniversitesi 97'nci sırada yer aldı.

TÜRK ÜNİVERSİTESİ ABD'DE KAMPÜS AÇIYOR

Türkiye'nin ikinci en büyük vakıf üniversitesi olma özelliğine sahip olan İstanbul Aydın Üniversitesi, Amerika'da lisans ve doktora eğitimi alan Türk öğrencilerine kapılarını açtı. Üniversitenin kurucusu ve Mütevelli Heyet Başkanı Dr. Mustafa Aydın, "Yurt dışında eğitim alan öğrencilerimizin her birini ben akıncı beyi olarak görüyorum ve onları Türkiye'ye, üniversitemizde görev yapmaya davet ediyorum" dedi.

New York ve Washington DC'de kampüs açma çalışmaları ve bazı Amerikan üniversiteleri ile işbirliğini geliştirmek amacıyla bu ülkeye geldiğini belirten Dr. Aydın, ABD'ye gönderecekleri öğrencilerin eğitim durumlarını yerinde takip edeceklerini anlattı. Dr. Aydın, New York ya da Washington'da açacakları kampüs ile eğitim için buraya gelen öğrencilerinin durumlarını burada rapor edip İstanbul'daki üniversite merkezlerine gönderilerek durumları hakkında yakından bilgi sahibi olacaklarını aktardı.

Harvard, Boston, Columbia gibi dünyanın en önemli üniversiteleri ile çeşitli işbirliklerinin olduğunu kaydeden Aydın bu çerçeve de Maryland üniversitesi ile çifte diploma, MIT ile ise kişisel kariyer geliştirme çalışması içinde olduklarına vurguda bulundu. Yalnızca Amerika'daki üniversitelerle değil dünyanın birçok ülkesinde 200'e yakın üniversite ile işbirliği içinde olduklarını anımsatan Başkan Aydın, kendilerinin aynı zamanda YÖK ile kordineli olarak Kuzey Irak, Libya, Kazakistan ve Kırım'da da üniversite kurulmasında çalıştıklarını dile getirdi. Bu ülkelere Türk yüksek eğitim sistemini taşıdıklarına dikkat çeken Dr. Aydın, Kazakistan'daki üniversite çalışmalarının tamamlandığını ve bu ülkede okulun açıldığını söyledi.

Her yıl yurt dışına 500 öğrencilerin eğitim amacıyla gönderdiklerini açıklayan Başkan Aydın, yine öğretim görevlilerinin de ülke dışına eğitim amaçlı zaman zaman gittiklerini anlattı.

Salı günü New York'ta Türk gazeteciler ile biraraya gelen Başkan Aydın, okullarından mezun olan öğrencilerin istihdam oranının yüzde 86 olduğunu kaydetti. Aydın öğrencilerinin istihdam edilmelerinin yüksek olmasının nedenini ise şöyle izah etti; "Bunun nedeni uygulamamlı eğitim. Bizim öğrenciler haftanın dört günü okula gelir iki günde işe gider. Bu konuda bizim 800 bin çözüm ortağımız olan iş yeri var."

Yüksek öğretim sisteminin mutlaka değişmesi gerektiğini aktaran Başkan Aydın şöyle konuştu; "Bazıları var ki üniversitede öğretim elemanın performansına değil de akraba olup olmadığına bakıyor. Bazı kişiler öğrenci girdikleri okuldan emekli öğretim elamanı olarak emekliye ayrılıyor. Kimse bu kişilerin yıl sonunda öğretim performanslarını ölçmüyor. Başarıya açık, çalışan kimselerin ödüllendirildiği çalışmayanların ise işine son verilebilecek bir yapılanma içine gitmeli yüksek öğretim sistemimiz." (EgitimGazetesi.com)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder