5 Şubat 2010 Cuma

İş dünyasına olan güven 2010'da artacak

Davos zirvesinde açıklanan Edelman Güven Barometresi araştırmasına göre, küresel ekonomideki iyileşme iş dünyasına olan güveni artırdı.
Dünyanın en büyük bağımsız halkla ilişkiler şirketi Edelman Public Relations’ın bu yıl 10’uncusunu açıkladığı Güven Barometresi araştırması için Avrupa, Asya, Kuzey Amerika ve Latin Amerika'dan 22 ülkeden, 24-64 yaş arası  üst düzey gelir grubuna mensup 4 bin 875 kişiden görüş alındı.
                 
Araştırma katılımcılarının büyük bir kısmı küresel çapta iş dünyasının normale dönmesini beklerken, iyileşme sürecinin beklenenden daha yavaş işlediğinin altını çizdi

İsviçre’nin Davos kentinde bu yıl 40’ıncısı düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu zirvesinin önemli gündem maddelerinden birini oluşturan 2010 Güven Barometresi’ne göre 2007 ile 2010 yılları arasında iş dünyasında en fazla güvensizlik ABD ve İngiltere’de gözlendi.

Bu yıllar arasında ABD'de bankalara duyulan güven 39 puan gerileyerek, yüzde 68’den yüzde 29’a, İngiltere’de ise 20 puanlık düşüşle yüzde 41’den yüzde 21’e geriledi.

GÜVEN VE ŞEFFAFLIK ÖNEMLİ

Araştırma sonuçları, şirketlerin prestijleri için güven ve şeffaflığın, hizmet ve ürün kalitesi kadar önemli olduğunu gösterdi. ABD'li ve Batı Avrupalı katılımcıların önemli bir bölümü için bu iki özellik, ürün kalitesinden daha üst sıralarda yer aldı. Araştırmanın yapıldığı tüm ülkelerde, finansal performans belirlenen “10 kriter”in önem sıralamasında en alt sırada yer aldı.

CEO’LARA OLAN GÜVEN ARTIYOR

Geçen yıl ekonomik krizle birlikte inişe geçen tepe yöneticilerinin (CEO) güvenilirliği, birçok ülkede iyileşme gösteriyor. Bir önceki yıla göre, CEO’lara duyulan güven; ABD'de 9 puan artışla yüzde 26, İngiltere’de ise 13 puan artışla yüzde 33 oldu. Kısaca BRIC olarak tanımlanan Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin’de CEO’ların güvenilirliği 7 puanlık artış gösterdi ve yüzde 44’ten yüzde 51’e yükseldi.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Edelman Başkanı ve CEO’su Richard Edelman, “Güven oluşmaya başladı ancak hastanın iyileşmesine çok zaman var. Güven artık iş dünyası için geliştirilmesi ve gerçekleştirilmesi gereken bir taahhüt… Kurumsal itibarı şekillendiren unsurların, Güven Barometresi araştırmasını yapmaya başladığımız 10 yıl öncesine göre çok değiştiğini gözlüyoruz” diye konuştu.

TEKNOLOJİ EN SAYGIN SEKTÖR

Güven Barometresi araştırmasını yapan StrategyOne Şirketi Başkanı Negal Flieger ise diğer sektörlerin önünde liderliğini sürdüren teknoloji sektörünü; makul fiyatlı ürünleri ile insanların hayat kalitelerini artıran ve geleceğin odak noktası bir sektör olarak nitelendirdi.

Diğer yandan teknoloji sektörü geçen yılki araştırmada 76 oranında bir güvenirliğe sahipken, bu yıl 79’a yükselerek, kurumsal sorumluluk ve güvenilirlik açısından en çok saygı duyulan sektör olmaya devam etti.

Araştırmaya göre, Batı ülkelerinde bankalar, güvenilirlik açısından medya şirketlerinin ve sigorta şirketlerinin üstünde yer aldı ve alt sıradan 3. oldu. Öte yandan bankalar Çin’de en çok güven duyulan kurumlar arasında birinci, Hindistan’da ise teknoloji sektöründen sonra ikinci sırada yer alıyor.

İsveç, Kanada ve Almanya'nın global şirketlerin genel müdürlük merkezleri konumlaması için, en güvenilir ülkeler arasında yer alması 2010 Güven Barometresi’nin öne çıkan sonuçları arasında dikkat çekti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder