5 Mart 2010 Cuma

Satış birinciliği Ak Makina'nın

Hyundai WIA'nın Avrupa gözdesi, satış birinciliğini elinden bırakmayan Ak Makina oldu.

HYUNDAI MOTOR GROUP CEO HEUNG-SOO LHEEM, 1992 yılından bu yana Türkiye'deki iş ortağı olduğu ve birlikte başarılı çalışmalara imza attığı Ak Makina Tic. Ltd. Şti‘ni ziyaret ederek çalışmalar hakkında genel bilgi aldı ve basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Toplantı, Ak Makina Tic. Ltd. Şti Kurucusu İbrahim Coşkun Akyüz, Genel Müdür Oğuz Akyüz, Genel Müdür Yardımcısı Murat Akyüz ve Yurtdışı İlişkiler Koordinatörü Burcu Akyüz, HYUNDAI MOTOR GROUP CEO HEUNG - SOO LHEEM, Mr. S.J. Chol, Mr. S.H.KIM ve Mr. U.C. RYU katılımıyla gerçekleşti. Toplantı öncesi Genel Müdür Yardımcısı Murat Akyüz, önce Türkiye’yi tanıtan ve AK MAKİNA ile ilgili slayt sundu ve ardından basın toplantısına geçildi.

HYUNDAI WIA Üst Yöneticisi (CEO) HEUNG-SOO LHEEM, Türkiye'yi ikinci vatan olarak gördüğünü ifade ederek, ''buradaki distribütörümüz  Ak Makina ile gurur duyuyoruz. Çok uzun süredir Avrupa’daki satış birinciliğini elinden bırakmıyor'' dedi.
      
AK Makina Avrupa’daki satış birinciliğini elinden bırakmıyor.

Heung-Soo Lheem, şunları söyledi: "Türkiye, parasından 6 sıfır atmasına ve geçirdiği badirelere rağmen iyi gidiyor. Türkiye'nin geleceğini çok iyi görüyoruz. Geçen sene Hyundai binek türü araçlarda 1 numara olmuştu. Türkiye benim için ikinci vatan. Buradaki distribütörümüz Ak Makina ile gurur duyuyoruz. Çok uzun süredir Avrupa'daki satış birinciliğini elinden bırakmıyor."

Bundan sonraki stratejilerinin, Ak Makina ile daha büyük projelere imza atmak ve Türkiye pazarına daha iyi bir hizmet sunmak olduğunu ifade eden Lheem, Türkiye'de son kullanıcıya daha iyi bir hizmet verebilmek amacıyla anahtar teslim projelere ağırlık vereceklerini bildirdi. Lheem, önceden sadece kendi iç ihtiyaçları için anahtar teslim projeleri dizaynından takımlandırmasına kadar yapabildiklerini, bundan sonra ise pazara da sunacaklarını ve böyle projelere daha fazla eğileceklerini belirtti.

Hyundai Wia'nın bu yılki tahmini cirosunun yaklaşık 5 milyar dolar olacağını dile getiren Lheem, şunları kaydetti:

Yatırımlarımızı hiçbir zaman durdurmuyoruz. Ancak şu anda Türkiye'de bir yatırım planımız yok. En büyük yatırımlarımız projelerimizi bitirip teslim etmek olacaktır. Hyundai Assan Mayıs ayında yeni bir otomobil üretimine başlayacak. 'İ 20' denilen otomobil... Şu anda ithal geliyor. 'İ 20' başladığı zaman makine ile ilgili yan sanayiye çok fazla iş gidecek. Bu yan sanayiyle de bizim ilişkilerimiz iyi olduğu için, işi de bildiğimiz için bir taraftan onlara iş vereceğiz, bir taraftan da onlara makine satacağız. Ak Makina'nın çeşitli bölgelerde kendi yerleri bulunuyor. Oralardaki varsa eksikleri tamamlamak, bölgelerde daha kuvvetli olmak istiyoruz. Daha çok otomotiv sektörüne hitap eden firmalara makine satmak istiyoruz."

Ak Makina Genel Müdürü Oğuz Akyüz ise, Ak Makina olarak Hyundai Wia'nın takım tezgahlarının Türkiye'de üretilmesi hususunda uzun zamandır çalışmalarının olduğunu dile getirerek, bu konunun kriz sırasında biraz askıya alındığını ifade etti.

Hyundai'nin takım tezgahlarının Türkiye'nin savunma sanayinde çok tercih edilen ürünler olduğunu bildiren Akyüz, şunları kaydetti: "Gerek takım tezgahları konusunda gerek yüksek teknolojili otomasyonlu sistemler konusunda Ak Makina olarak iş birliklerimizi geliştirmeyi, hatta ortak bir girişimi burada nasıl götürebilirizi tekrar gündeme getirdik. Yeni CEO'muz Türkiye'yi incelemeye geldi. Ekonomik doğrultuda parlayan bir yıldız olarak gördükleri Türkiye'ye biraz daha önem gösterecekler. Bizim isteklerimiz taleplerimiz olacak. Hyundai takım tezgahları dünyada kendini tanıtmış bir marka. Türkiye'den Rusya, Orta Doğu ve Afrika ülkelerinin kontrolörü olmak istedik. Bizim talebimiz Ukrayna'dan Rusya bölgesinin Ural noktasına kadar, Azerbeycan'dan Orta Doğu'ya, Kuzey Afrika ülkeleri dahil olmak üzere Türkiye İstanbul lokasyonlu bir ana dağıtım merkezli bir proje... Biz bu projeyi biraz daha geliştirdik ve bir fabrika konusunda Ak Makina olarak elimizi taşın altına koyalım dedik. Biz büyük kapasiteli yer bulalım fabrika inşaatını da biz yapalım, yarı bitmiş mamulü burada montajlayalım dedik. Biz yeri de bulduk. Ak Makina olarak yer yatırımını da yaptık. Buradaki en büyük sıkıntılardan bir tanesi Orta Doğu'da pazarımızı ve kapılarımızı bir türlü açamıyor olmamız. Masa altından Avrupalıların Orta Doğu'da mal satmaları konusundan Türkiye inanılmaz rahatsız."

Oğuz Akyüz, otomotivde 14 tane fabrikada Türkiye'nin çok iyi, çok başarılı bir noktaya geldiğine işaret ederek, bunu, üretim enstrümanlarının doğru tercihlerde kullanılmasına bağladı. Akyüz, "Bu proje çerçevesinde Hyundai Wia'nın ilk kademede 5 milyon dolarlık, ikinci kademede de 15 milyon dolarlık üretim hattını Türkiye'ye getirmesini planlıyoruz" dedi.

Murat Akyüz ise Hyundai’nin Türkiye ye getirilmesinde Mr. Lheemin çok büyük etkisi var. Bu anlamda kendisine teşekkür ediyoruz. İleriki dönemlerde de güzel çalışmalar bizi bekliyor.

1981 yılından bu yana AK MAKİNA,  komşu ülkelere Türk malı ürünlerin ihracat hizmeti yanı sıra,  ülkemizde imalatı bulunmayan ürünler için dünya lider üreticilerinin genel distribütörlüklerini de üstlenerek, sanayicimize en ileri teknoloji ürünleri sunmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder